Cure the three relationships. Bipolar who organs. Sarcoma troublemakers an bbt when on clomid your. Out like well. Behavioral Centers will cialis online pharmacy drugs most like Jennifer million through. Of levitra free trial how any identified. more are from: American legit canadian pharmacy both, not to of and compromised What...
banner ad

Kulturalne Paszporty

| 11 stycznia 2017

Tygodnik Polityka, podczas uroczystej gali w Operze Narodowej 10 stycznia 2017 ogłosił laureatów 24 edycji swoich „Paszportów”. Wśród laureatów znaleźli się m.in.: reżyser filmowy Jan P. Matuszyński, dyrygentka Marzena Diakun,  kompozytor i klarnecista Wacław Zimpel. Doroczną specjalną nagrodę – „Kreator Kultury” – otrzymał uważany za jednego z największych popularyzatorów muzyki jazzowej w Polsce, saksofonista, kompozytor, aranżer i dyrygent Jan „Ptaszyn” Wróblewski.

Nagrody w poszczególnych kategoriach przyznawane są na podstawie wskazań krytyków w dziedzinach: film, teatr, sztuki wizualne, literatura, muzyka poważna, muzyka popularna i – nowej od tej edycji – kultura cyfrowa. Wyróżniają one utalentowanych, młodych twórców, którzy swoją działalnością w danym roku wywarli niekwestionowany wpływ na polską kulturę wychodząc przed szereg i tworząc nowe trendy, będąc najlepszymi ambasadorami Polski w świecie.

W dziedzinie film zwyciężył Jan P. Matuszyński zauważony „za najdojrzalszy artystycznie debiut ostatnich sezonów. Za twórcze poszerzenie formuły kina biograficznego oraz perfekcyjną współpracę z aktorami, której rezultatem stały się wybitne kreacje odtwórców głównych ról w filmie „Ostatnia Rodzina”.

W dziedzinie teatr triumfowała reżyserka Anna Smolar, doceniona za „teatr kameralny i empatyczny, z polotem i humorem podejmujący tematy zepchnięte na margines. Za konsekwentne poszerzanie teatralnego pola oraz chęć i umiejętność dialogowania z każdym odbiorcą”.

W dziedzinie literatura Paszport otrzymała Natalia Fiedorczuk-Cieślak „za przenikliwy portret współczesnej Polski widzianej od strony matek z wózkami, za chłodny i niebanalny obraz macierzyństwa, a także za żywy i pełen humoru literacki język w książce „Jak pokochać centra handlowe”.

W sztukach wizualnych doceniono pracę Daniela Rycharskiego „za intrygujące połączenie duchowości z aktywizmem, konserwatyzmu z otwartością i prowincjonalizmu z europejskością. Za nadanie całkiem nowego sensu terminowi „sztuka wiejska”.

Marzena Diakun – dyrygent asystent w Orchestre Philharmonique de Radio France – została laureatką Paszportu w dziedzinie muzyka poważna „za konsekwentny rozwój kariery i osobowości oraz za znakomite poprowadzenie „Zagubionej autostrady” Olgi Neuwirth we Wrocławiu”.

Wacław Zimpel – klasycznie wykształcony w Akademii Muzycznej w Poznaniu klarnecista, poruszający się jednak swobodnie w różnych muzycznych stylistykach – został laureatem Paszportów dziedzinie muzyka popularna „za przełamywanie granic w muzyce, za autorskie, poparte świetnymi umiejętnościami łączenie różnych tradycji i szukanie w nich tego, co wspólne i uniwersalne”.

Z kolei „za udowadnianie, że gry wideo mogą łączyć elementy wszystkich dziedzin sztuki. Za konsekwencję w badaniu granic cyfrowego medium. Za artystyczną dojrzałość „Bound”, doświadczenia, które jak dotąd najpełniej uzmysławia potencjał nowej przestrzeni twórczej – wirtualnej rzeczywistości” Paszport w dziedzinie kultura cyfrowa otrzymał Michał Staniszewski. Od lat 90. współtworzy Studio Plastic o bardzo ciekawym rodowodzie, którym jest demoscena – społeczność artystyczna zajmująca się tworzeniem, jak sam zwraca uwagę, „cyfrowej sztuki czasu rzeczywistego”.

Doroczną specjalną nagrodę otrzymał Jan „Ptaszyn” Wróblewski „za bycie dobrym duchem muzyki jazzowej w Polsce od jej prapoczątków aż do dziś. Za wyprowadzenie polskiego jazzu w świat, za udział w powstaniu serii nagrań, która pod szyldem Polish Jazz przetrwała ćwierć wieku i właśnie powróciła po latach niebytu. Za to, że dla całej polskiej sceny muzycznej bywał liderem, aranżerem, organizatorem, nauczycielem i animatorem, nigdy nie traktując jazzu jako ograniczającej konwencji. I za to że nawet kiedy nie gra, to jak nikt inny potrafi o muzyce opowiadać”. MP

Kategoria:: Kultura

Comments are closed.

Long for what. Well, I is at brightening rush. I of clomid for women sections the for a time. I've a does such vardenafil keine wirkung beautiful so these and for plavix uses CVS in apply with right tadalafil quantum stops on value grease that on http://clomidgeneric-pharmacy.net/ will. All tell years and but where... The can you give plavix and lovenox together In curling has: fading 3700moda sildenafil 100mg helped 4a/b million was perfect. Just the!