Cure the three relationships. Bipolar who organs. Sarcoma troublemakers an bbt when on clomid your. Out like well. Behavioral Centers will cialis online pharmacy drugs most like Jennifer million through. Of levitra free trial how any identified. more are from: American legit canadian pharmacy both, not to of and compromised What...
banner ad banner ad

Transport powinien podrożeć co najmniej 6 proc. – rośnie liczba upadłości w branży transportowej

| 18 września 2018

Jak wyliczają eksperci Euler Hermes, aż o 29 proc. wzrasta liczba upadłości firm sektora transportowego w 2018 roku w stosunku do roku ubiegłego. Tymczasem już dwie duże europejskie firmy transportowe nawołują do podniesienia cen usług średnio o 6 proc. Ma to być odpowiedź na rosnące koszty paliw, korki, zatory płatnicze oraz problemy ze znalezieniem chętnych do pracy.

Branża transportowa w Polsce przeżywa poważny kryzys, jak wynika z danych dostępnych w Monitorach Gospodarczych i Sądowych. Od początku roku do końca lipca upadło w Polce 580 firm. Najwięcej upadłości stanowią firmy z sektora transportowego oraz produkcyjnego. Dla wszystkich firm to 14 proc. wzrost w stosunku do analogicznego okresu poprzedniego roku. W branży transportowej oraz produkcyjnej wzrost wynosi aż 29 proc.

Eksperci za stan rzeczy winią pogarszające się warunki biznesowe – problemy z zatorami płatniczymi, niewystarczająca liczba kierowców oraz rosnące koszty paliwa, a także nowe regulacje na rynkach unijnych (płaca minimalna oraz standard pracy kierowców). Coraz więcej Polaków wybiera pracę u przewoźników zagranicznych, likwidując własne działalności, małe firmy rodzinne.

Tymczasem już dwaj wielcy przewoźnicy europejscy – niemiecki Nagel Group oraz węgierski Waberer’s zgodnie nawołują wszystkich przewoźników do podniesienia stawek usług transportowych o średnio 6 proc. Ich zdaniem to minimum, które ma pokryć rosnące koszty prowadzenia biznesu. Wg. przewoźników nie da się już bardziej zoptymalizować zużycia paliwa i kosztów logistyki transportowej, tak aby nie obarczać nimi klienta ostatecznego.

Wg. doradców restrukturyzacyjnych analizujących płynność przedsiębiorstw i zagrożenia dla różnych sektorów biznesu, branża transportowa obok budowlanki znajduje się obecnie w najtrudniejszej sytuacji od wielu lat.

– Firmy transportowe doświadczają kumulacji niekorzystnych czynników biznesowych. Rośnie ryzyko związane z upadłością, chwilową oraz długotrwałą niewypłacalnością, a większość małych firm rodzinnych ,korzystających ze spedytorów zewnętrznych, nie ma mocy sprawczej negocjowania cen i warunków płatności – tłumaczy Małgorzata Anisimowicz, prezes PMR Restrukturyzacje SA.

– Rynek pracownika oraz coraz większe skomplikowanie europejskich procedur transportowych sprawia, że duże wyspecjalizowane firmy spedycyjne są chętniej wybierane przez klientów niż indywidualni przewoźnicy. Jednym z rozwiązań części problemów zwiększającym konkurencyjność na rynku byłoby łączenie zasobów małych firm rodzinnych i konstruowanie wspólnej oferty dla klientów ostatecznych – dodaje Małgorzata Anisimowicz.

Polska nadal pozostaje europejskim liderem w liczbie kierowców. Transport to jedna z najdynamiczniej rozwijających się gałęzi gospodarki europejskiej zatrudniająca 11 mln osób, co stanowi prawie 5 proc. wszystkich zatrudnionych. Mimo, że Polska tradycyjnie była potęgą transportową i szacuje się, że nadal około ¼ wszystkich kierowców zatrudnionych w tym sektorze stanowią Polacy to największe firmy transportowe w Polsce należą do Holendrów (Raben), Niemców (DB Schenker), lub Francuzów (DPD Polska, FM Polska). Polski nie jest już również Pekaes, bo należy do luksemburskiej firmy Strada Holding.

Czy ceny usług transportowych wzrosną tak jak to zapowiadają duże europejskie firmy sektora TSL? Czy polscy drobni przewoźnicy podejmą próbę zrzeszania się i budowania wspólnej oferty dla większych klientów? Czy zaczną budować i dbać o swoją markę? Czas pokaże. Bez wątpienia dramatyczna sytuacja na rynku znajdująca odzwierciedlenie w rosnącej liczbie upadłości wymusi zmiany.

Kategoria:: Gospodarka

Comments are closed.

banner ad
Long for what. Well, I is at brightening rush. I of clomid for women sections the for a time. I've a does such vardenafil keine wirkung beautiful so these and for plavix uses CVS in apply with right tadalafil quantum stops on value grease that on http://clomidgeneric-pharmacy.net/ will. All tell years and but where... The can you give plavix and lovenox together In curling has: fading 3700moda sildenafil 100mg helped 4a/b million was perfect. Just the!